MPSPED (typové čísla 52 260 – 52 266)
Elektrické servomotory pákové s konštantnou ovládacou rýchlosťou
Konštantná ovládacia rýchlosť
Menovitý moment: 20-4000 Nm
Rýchlosť prestavenia: 8-120 sec/90°
Napájacie napätie: 3 x 400V (1 x 230V)
DMS2.ED nebo DMS2
Použitie: klapky, žalúzie, kefy pri el. motoroch atď.
Technické dáta
Typové číslo | 52 260 | 52 261 | 52 262 | 52 263 | 52 264 | 52 265 | 52 266 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vypínací moment [Nm] | 20-125 | 100-160 | 160-320 | 320-630 | 630-1250 | 1250-2000 | 2500-4000 | |
Vypínacia sila [kN] | ||||||||
Doba prestavenia [s/90°] | 8-63 | 16-120 | 16-120 | 16-120 | 16-120 | 45 | 45 | |
Rýchlosť prestavenia | [min-1] | |||||||
[mm/min] | ||||||||
Pracovný zdvih | [°] | 160 | 160 | 160 | 160 | 160 | 160 | 160 |
[ot.] / [r] | ||||||||
[mm] | ||||||||
Napájacie napätie | 1 × 230 V, 50 Hz | |||||||
24 V, 50 Hz | ||||||||
1 × 110 V, 50 Hz | ||||||||
3 × 230 / 400 V, 50 Hz | ||||||||
Regulácia | dvojpolohová | |||||||
trojpolohová | ||||||||
plynulá | ||||||||
PROFIBUS | ||||||||
Snímanie polohy | odporovým vysielačom (R) | |||||||
absolútne | ||||||||
prúdovým vysielačom (I) | ||||||||
Polohové vypínánie | ||||||||
Momentové vypínanie | ||||||||
Ručné ovládánie | ||||||||
Nevýbušné prevedenie | ||||||||
Krytie | IP 67 | IP 67 | IP 67 | IP 67 | IP 67 | IP 67 | IP 67 | |
Hmotnosť – podľa prevedenia (Al/liatina) a motora [kg] | 26 | 70 | 70 | 120 | 120 | 267 | 267 |
Elektronické vybavenie
Elektromechanická ovládacia doska je nahradená elektronickým systémom DMS2 alebo DMS2 ED. Oba systémy snímajú polohu výstupného hriadeľa a krútiaceho momentu servomotora bezkontaktne magnetickými snímačmi. Snímač polohy výstupného hriadeľa je absolútne a k svojej činnosti nevyžaduje záložné napájanie pokiaľ počas prevádzky servomotora dôjde k odpojeniu napájacieho napätia. Oba systémy je možné nastavovať a kontrolovať počítačom s ovládacím programom alebo ručne bez počítača.
Jednoduchší systém DMS2 ED nahrádza elektromechanické súčasti poprípade umožňuje ovládanie servomotora vstupným analógovým signálom.
Systém DMS2 umožňuje použiť servomotor pre dvojpolohovú a trojpolohovú reguláciu alebo ho pripojiť k priemyslovej zbernici Profibus.
DMS2 ED je elektronický systém bezkontaktného magnetorezistentného snímaniu polohy a momentu servomotora.
Hlavné vlastnosti DMS2
- Zaručená veľká životnosť bezkontaktných snímačov, pri ktorých nedochádza k mechanickému opotrebeniu.
- Použitie absolutnych snímačov polohy a momentu bez potreby záložného napájania batériou.
- Elektronika nahrádza mechanickú dosku s možnosťou zapojenia CONTROL s prídavným modulom vysielača.
- Autodiagnostika chybových hlásení na LCD displeji, pamäť posledních závad a počtu výskytov jednotlivých závad.
- Nastavenie parametrov pomocou PC programu alebo miestneho ovládania.
Základná výbava
- Riadiaca jednotka obsahuje tiež snímač polohy výstupného hriadeľa, 4 tlačítka a 3 signálne LED pre nastavenie a kontrolu servomotora.
- Momentová jednotka
- Zdrojová jednotka – na svorkovnici sú vyvedené kontakty siedmimi relé (MO, MZ, PO, PZ, SO, SZ, READY), stav každého relé signalizuje dióda LED.
- Jednotka umožňuje pripojenie vyhrievacieho odporu a jeho riadenie termostatom.
Voliteľná výbava
- Spätnoväzbový signál 4÷20mA
- Analógový regulátor
- Ukazovateľ polohy – LED displej
- Miestne ovládanie
- Stýkače alebo blok bezkontaktného spínania – pre prevedenie Control
- Elektronická brzda
Hlavné prednosti
- Absolútne snímanie polohy nezávisle na záložnom napätí
- Jednoduché nastavenie pomocou 4 tlačítok, počítač PC alebo PDA
- Možnosť zálohovania nastavených parametrov na PC
- Určené pre priamu náhradu elektromechanických prvkov servomotora
Použitie výrobku v praxi vo firmách
Servomotory pákové MODACT® MPSPED sa používajú na diaľkové ovládanie a na automatickú reguláciu klapiek, žalúziových uzáverov, na natáčanie kief el. motorov a na ovládanie regulačných orgánov vykurovacích a klimatizačných alebo iných zriadení, pre ktoré sú svojimi vlastnosťami vhodné. Servomotory MODACT® MPSPED CONTROL sú určené pre prácu v obvodoch automatickej regulácie so spojitým riadiacim signálom.